10 steg för att bli konsult

Processen innan tilldelat uppdrag

Det är enkelt att bli konsult, för vi guidar dig och finns med längs hela vägen.
Du gör din intresseanmälan direkt på hemsidan eller genom att kontakt någon av våra konsultchefer via mail eller telefon.
Sanalivs konsultchefer ringer upp dig för en intervju där vi stämmer av vilken bakgrund och erfarenhet du har, vad som utvecklar dig, vad du främst vill bidra inom och vilka behov och drivkrafter just du har i livet. Vi skapar en fullständig kompetensbeskrivning utifrån intervjun och ditt CV samt förklarar processen för dig så du känner dig väl insatt i alla steg.
Efter intervjun gör vi en kvalitetskontroll hos Socialstyrelsen och IVO samt begär utdrag från belastningsregister. Vi gör en referenstagning på 3 referenser, där minst 1 behöver vara en tidigare chef. Dina referenser måste kunna intyga din medicinska kompetens inom ditt område för att vara kvalificerad som referens för dig.
När kvalitetskontrollen är klar och vi har byggt din profil tar din konsultchef fram uppdragsförslag utifrå dina önskemål och du kan alltid tacka nej till ett uppdragsförslag.
När du godkänt ett uppdragsförslag kommer din konsultchef att presentera dig för uppdraget hos vårdgivaren. Du får alltid ett kvitto via mail för de uppdrag du blivit presenterad för.
När du och uppdragsgivaren godkänt avtalet så ordnar din konsultchef allt det administrativa kring uppdraget såsom resor, boende, avtal och försäkringar. Du behöver inte oroa dig för något.
Du påbörjar ditt uppdrag och under tiden finns din konsultchef med dig hela vägen. Är det någonting du är osäker på eller funderar kring finns din konsultchef alltid ett samtal bort från dig.
Under ditt uppdrag stämmer din konsultchef kontinuerligt av med dig och arbetsgivaren för att säkerställa att ditt uppdrag flyter på. Om något inte funkar tar vi ett uppföljningsmöte med arbetsgivaren.
I slutet av varje arbetad vecka skickar du in din tidrapportering via vår digitala app- där du får en egen inloggning till. Din tidsrapport kommer att granskas av ansvarig chef på din arbetsplats. Lön utbetalas den 25:e varje månad efter din inarbetade månad.
Tillsammans med dig gör vi en utvärdering om hur det gick på ditt uppdrag, hur du trivdes, om du eventuellt vill förlänga ditt nuvarande uppdrag eller om du har nya önskemål inför framtiden.